Świętokrzyski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Modliszewicach Modliszewice, ul. Piotrkowska 30, 26-200 Końskie

Strona główna/Aktualności/[WIDEO] Świętokrzyski e-bazarek jako przykład realizacji strategii skracania łańcucha dostaw (odc. 1)

[WIDEO] Świętokrzyski e-bazarek jako przykład realizacji strategii skracania łańcucha dostaw (odc. 1)

2020-10-13

Zapraszamy Państwa do obejrzenia pierwszego filmu z cyklu "Świętokrzyski e-bazarek jako przykład realizacji strategii skracania łańcucha dostaw".

Dzisiejszy konsument poszukuje żywności o najwyższych walorach smakowych i jakościowych, którą oferują lokalni producenci. Aby ułatwić wyszukiwanie takich produktów i umożliwić ich nabywanie bezpośrednio od producentów Świętokrzyski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Modliszewicach wdrożył innowacyjną platformę internetową pod adresem: https://www.swietokrzyskiebazarek.pl

Na portalu tym producenci rolni i przetwórcy z województwa świętokrzyskiego mogą bezpłatnie zamieszczać oferty sprzedaży płodów rolnych i produktów przetwórstwa rolno-spożywczego. Z kolei konsumenci mogą wyszukiwać produkty po odpowiednich kategoriach i nabywać je bezpośrednio od wytwórców. Świętokrzyski e-bazarek to innowacyjne rozwiązanie, które bezpośrednio realizuje strategię skracania łańcucha dostaw.

Strategia „krótkiego łańcucha dostaw”

Krótki łańcuch dostaw to pojęcie zdefiniowane przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) i w uproszczeniu oznacza łańcuch dostaw obejmujący ograniczoną liczbę podmiotów zaangażowanych we współpracę związana
z wytworzeniem żywności i jej dostarczeniem do odbiorcy ostatecznego tj. konsumenta, która jednocześnie przynosi lokalny rozwój gospodarczy oraz charakteryzuje się ścisłymi związkami geograficznymi i społecznymi między producentami i konsumentami. Jej główną zaletą jest ograniczenie liczby pośredników w procesie obrotu żywnością, co bezpośrednio przekłada się niższą cenę produktów.

Jedną z najpopularniejszych form krótkiego łańcucha dostaw jest sprzedaż bezpośrednia, gdzie występuje bezpośrednie dokonanie transakcji pomiędzy producentem (wytwórcą) a konsumentem. Zależność ta wpływa na jakość oferowanych produktów (przetworzonych i nieprzetworzonych) - najczęściej w ten sposób sprzedawane są produkty lokalne/regionalne wytwarzane w oparciu o własne surowce (z własnego gospodarstwa) i receptury, co powoduje, że wytwórca bezpośrednio buduje swoją markę, a tym samym dba o wysoką jakość oferowanego towaru.

Zapraszamy do oglądania!

udostępnij
do góry