Do zadań pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością należą następujące czynności:
koordynowanie prac związanych z wdrożeniem, nadzorowaniem i doskonaleniem systemu zarządzania jakością;
zapewnienie, że procesy potrzebne do funkcjonowania systemu zarządzania jakością są ustanowione, wdrożone oraz utrzymywane;
przedstawianie Dyrektorowi sprawozdań dotyczących funkcjonowania systemu zarządzania jakością i wszelkich potrzeb związanych z doskonaleniem;
zapewnienie upowszechniania świadomości dotyczącej wymagań klientów w ŚODR w Modliszewicach;
nadzorowanie dokumentacji systemu zarządzania jakością;
zarządzanie programami auditów wewnętrznych;
koordynowanie realizacji działań korygujących i zapobiegawczych na terenie działania Ośrodka;
współpraca z podmiotami zewnętrznymi w sprawach dotyczących systemu zarządzania jakością.
Do zadań w zakresie kontroli zarządczej należą następujące czynności:
koordynowanie funkcjonowania systemu kontroli zarządczej wdrożonego w ŚODR w Modliszewicach na mocy Zarządzenia Dyrektora ŚODR w Modliszewicach nr 14/2010 z dnia 15 grudnia w sprawie wprowadzenia systemu funkcjonowania kontroli zarządczej w ŚODR w Modliszewicach oraz upoważnienia Dyrektora Ośrodka z dnia 16.12.2010 r.
przeprowadzanie kontroli doraźnych zleconych przez Dyrektora ŚODR, na podstawie programów kontroli i każdorazowego upoważnienia;
prowadzenie ewidencji wydanych upowaznienień do kontroli i zarządzeń pokontrolnych Dyrektora ŚODR;
opracowywanie wniosków i wyników kontroli i przedstawienie ich na naradach;
wnioskowanie do Dyrektora ŚODR o ukaranie pracowników karami porządkowymi za stwierdzone w wyniku kontroli nieprawidłowości.
Do zadań merytorycznych w ramach pełnienia funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji w ŚODR w Modliszewicach należy:
zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych w szczególności przez:
sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych;
nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji, o której mowa w art. 36 ust.2 ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1662);
zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych.
prowadzenie rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez administratora danych, z wyjątkiem zbiorów. K których mowa w art. 43 ust 1, zawierającego nazwę zbioru oraz informacje, o których mowa w art. 41 ust. 1 pkt 2-4a i 7.